אחד המוצא ג' מתים כדרכן בתחלה או שלשה כוכין או כוך ונקיע ומערה הרי זו שכונת קברות כחכמים דפליגי (אמר) ארבי שמעון בתוספתא. מצא שנים ואחד היה ידוע יש להם תפוסה ולא שכונה כדאמר' לעיל דהלכתא גמירי לה הכי דאינו עושה שכונה לבדוק אלא בשלשה ידועין או נמצאים. כיצד בודק חופר עד שמגיע לבתולה או לסלע כדתנן פי"ו דאהלות ואם מצא חרס אינו כבתולה דחרס בידי אדם הוא ואית דגרסי' בתוספתא הרי זו בתולה כדאשכחן בדוד כשכרה שתין כרה אלף אמה ומצא חרס. מצא מים הרי הוא כבתולה כמו ששנוי שם בתוספתא ואין צריך לחפור כל עשרים אמה אלא חופר אמה ומניח אמה כדתנן התם ונהר ושלוליה ודרך הרבים ג"כ במשנה פי"ו תנן התם דמפסיקין ורבינו שמשון כתב דמפסיקין אבל בודק מצד האחר כדמשמע בתוספתא. והמוציא עפר הבדיקה אפילו היה כהן אוכל בתרומה כדתנן במתניתין אוכל בדמעו כל כמה דלא איתחזק שם טומאה ודמעו פי' רבינו שמשון תרומתו מלשון מלאתך ודמעך ומשמע אפילו בתרומה וודאית. אבל מי שמפקח בגל של אבנים שנפל על אדם ומת אינו אוכל בדמעו כדתנן התם דכיון דהוחזקה שם טומאה דילמא מאהיל ואפילו ספק חי ספק מת.