כל הכלים מביאין את הטומאה בעובי המרדע דאע"ג דאהל דאוריתא לא הוי פחות מטפח דהלכה למשה מסיני הוא כשאר שיעורין גזרו רבנן על מי שיש בהקפו טפח כמו המרדע שיביא את הטומאה אע"פ שאין רחבו אלא אצבע ושליש כדתנן פי"ו דאהלות ומייתי לה פ"ק דשבת בי"ח דבר שגזרו וכרבי שקיים דברי חכמים שאין מרדע מביא טומאה אלא על הנושא לבד כיון שאין ברחבו טפח אלא בהקפו דאלו היה ברחבו טפח היה מביא את הטומאה לכל מה שתחתיו והשתא לא גזרו הקפו אטו רחבו אלא לאדם הנושא והיינו כשהיה נושאו ולא היה נוגע בו אלא על ידי סודרין דאינו נטמא אלא טומאת ערב מדאוריתא דשלישי בין אדם בין כלים טמא טומאת ערב כדאמרינן לעיל פרק חמשי והוי כלים בכלים ואדם בכלים מרדע מטמא סודר וסודר אדם טומאת ערב מן התורה וגזרו טומאת שבעה שיביא לו המרדע טומאת אהל לטמאו שבעה מדרבנן גזרה הקפו משום רחבו כדאמר דאי לא מטמאה ליה טומאת שבעה הוא סבר דטומאתו הויא משום אהל ושאהל אינו מטמא אלא טומאת ערב ולהכי גזרו עליו טומאת שבעה אי נמי הוה מצינן לאוקומי על ידי סודרין הרבה ולא היה אדם טמא מדאוריתא אפילו טומאת ערב שהיא ד' או ה' וגזרו עליו טומאת שבעה כדין טומאת אהל כמו שפי' התוס' פ"ק דשבת.