טפח על טפח מרובע על רום טפח מביא את הטומאה וחוצץ בפני הטומאה דין תורה כדתנן פ"ג דאהלות והא אמרינן לעיל דהלכה למשה מסיני הוא דחלל טפח חוצץ בפני הטומאה משום דהוי אהל ולכך מביא את הטומאה לכלים שתחתיו מכזית המת שהיא תחתיו ובציר מטפח לא הוי אהל ולהכי אינו מביא את הטומאה שאם יש תחתיו כזית מת וכלים אינו מביא את הטומאה דלאו אהל הוא אלא הויא טומאה רצוצה ובוקעת ועולה ויורדת ומה שכנגד הטומאה למעלה או למטה טמא ומה שבצדה ואין נוגע בה טהור וכן אם יש בה טפח על טפח מרובע על רום טפח חוצץ שהכלים שהם על אהל זה טהורים ואם אין בו טפח על טפח וכו' הכלים שעל גביו והם נגד הטומאה או אותם שהם תחתיו נגד הטומאה טמאים דטומאה רצוצה בוקעת ועולה בוקעת ויורדת כדאמרינן ואם כן האהל שהוא טפח על טפח מביא וחוצץ בין שהוא למטה מן האהל והכלים על גביו או איפכא ואם היה פחות מטפח ברום או ברוחב או באורך אינו מביא ואינו חוצץ אע"פ שהוא ארוך הרבה אם אינו רוחב טפח דהכי גמיר לה לטומאת אהל שאינה בפחות מטפח על טפח מרובע וברום טפח ולא הוי אלא טומאה רצוצה ואדם וכלים נעשים אהל מביאין את הטומאה ואין חוצצין ואפילו כלי חרש שאין מקבלין טומאה מגבן כדתניא בתוס' פ"ז כדתנן ריש פ' ששי דאהלות בגווני טובא דמתני התם דאפילו אהל שהוא סמוך על האדם ועל הכלים אינו חוצץ כיון דמקבלים טומאה ואם היה לוח מונח על גבי אבנים או כ"ח מביא וחוצץ כדתנן התם. וכלי גללים כלי אבנים כלי אדמה הבאים במדה הרי הם כאהלים ואינם ככלים ולפיכך חוצצין בפני הטומאה כדתנן פ"ח דאהלות.