מצות קמג להביא באחד בתשרי קרבן מוסף היום פר ואיל ושבעה כבשים הכל עולות ושעיר חטאת הנאכלת כדכתיב בפרשת פנחס ובחדש השביעי וגו' ועשיתם עולה וגו' פר בן בקר אחד איל אחד וז' כבשים וגו' ושעיר עזים אחד חטאת וגו' ושעיר חטאת נאכל דכתיב לכל מנחתם ולכל חטאתם וגו' בקדש הקדשים תאכלנו וגו' וזה מוסף היום יתר על מוסף ר"ח הקרב בכל ר"ח כדכתיב מלבד עולת החדש ומנחתה ועולת התמיד ומנחתה וגו' לפיכך אם חל בשבת יש ג' מוספין שבת ור"ח ור"ה דכיון דתמיד של כל יום קרב בשבת מלבד המוסף כדכתיב על עולת התמיד מוסף דשבת נמי קרב בר"ח שהוא שבתו בר"ה וכיון דילפינן נמי סדרא דמוספין בשבת ר"ח ור"ה ממילא משמע דאיתנהו כולהו בחדא ומוסף שבת תחלה ואחריו מוסף החדש ואחריו מוסף ר"ה שכל התדיר מחברו קודם את חברו דכתיב בקרבן פסח מלבד עולת הבקר אשר לעולת התמיד תעשו את אלה ומלבד עולת הבקר העשויה כבר משמע אלמא תמידין קדמי למוספין וכתיב כאלה תעשו ליום שבעת ימים משמע כסדר שאמרתי לך כאלה שלמעלה שהתדיר קודם כך סדר המוספין שאם יש שני מוספין כגון שבת שבתוך הרגל יהא התדיר קודם לחברו ומשום דבאלה איצטריך לגופיה להטעין מוסף לכל יום משבעת הימים ביום ראשון להכי כתיב תעשו את אלה לומר שיהא כל העשיות שוות מה עשיית תמידין ומוספין תמידין קודמין אף מוספין תדיר מחברו קודם א"נ מדכתיב מלבד עולת הבקר ותשתוק אשר לעולת התמיד למה לי פשיטא דעולת הבקר עולת התמיד היא אלא תלה לך טעם הקדמתה בתדירות כדי שתלמוד לשאר תדירין שיקדימו דמשום היא גופא למה לי לפרושי טעמא וכל המקודש מחברו קודם לחברו דכתיב בחינוך הלוים ופר שני בן בקר תקח לחטאת מה ת"ל שני אם בא ללמד שהם שנים הא כתיב ועשה את האחד חטאת ואת האחד עולה וגו' ומה ת"ל ופר שני בן בקר שיכול שיהא חטאת קודמת לכל מעשה עולה כדכתיב את האחד חטאת ברישא תלמוד לומר פר שני בן בקר לחטאת הא כיצד דם חטאת קודמת לדם עולה מפני שמכפר והיינו קדושתו טפי מעולה ולהכי כתיב את האחד חטאת ברישא ואיברי עולה קודמין לאיברי חטאת מפני שהם כליל לאישים והיינו קדושתן טפי מחטאת ולהכי כתיב פר שני בן בקר תקח לחטאת דמשמע דעולה קדים והיינו לאיברים כדא'. היה לפניו תדיר ומקודש יקדים אי זה מהם שירצה דלא ילפינן דתדיר קודם אלא גבי שאינו מקודש הימנו ולא ילפינן מקודש דקדים אלא גבי שאינו תדיר הימנו הילכך שקולין הם. עבר או שכח ושחט שאינו תדיר או הפחות בקדושה תחלה מקריבו ואח"כ שוחט התדיר או המקודש דאם שחיט וזריק התדיר יקרוש דם שאינו תדיר הנשחט ראשונה ואם נשחטו כאחד ימרס בדם שאינו תדיר עד שיזרק דם התדיר.