ואין אומרים שירה אלא על עולת הצבור וזבחי שלמיהם האמורים בתורה אבל עולות נדבה שמקריבין מנותר תרומת הלשכה אין אומר' שירה עליהם וכן על הנסכים הבאים בפני עצמן אין אומרים שירה דכתיב ותקעתם בחצוצרות על עולותיכם ועל זבחי שלמיכם מקיש עולה לשלמים ושלמים לעולה לענין שידמה עולה האמורה כאן קדש קדשים דאין עולה קדשים קלים אף שלמים האמורים כאן שטעונין שיר בקדשי קדשים משתעי ואין לך שלמים קדשי קדשים אלא כבשי עצרת דשלמי צבור הם וכתיב בהו קדש יהיו לה' לכהן ומה שלמים האמורים כאן לגבי שיר קבוע להם זמן כדאמר' דהם כבשי עצרת אף עולה האמורה כאן שטעונה שיר היא שקבוע לה זמן לאפוקי נדבת צבור דאין קבוע לה זמן ונסכים הבאים בפני עצמו דאאכילה ושתיה דהוי קרבן ונסכים הוא דאמרינן שירה ולא אשתיה לחודה והשיר היה מזמור שהוא מעין מה שנברא בכל יום מימי בראשית ובשבתות שירת האזינו במוספין ובמוספי ר"ח ור"ה מענין דומה לו וכסדר שעושין בכל יום בבקר כך עושים בין הערבים חוץ מהרמת הדשן וסדור מערכות שלא היו כי אם בשחרית: