1
נר מערבי שכבה אין מדליקין אותו אחר דשונו אלא ממזבח החיצון ושאר הנרות מדליק כל אחת מחברתה דכתיב אש תמיד תוקד על המזבח ודרשינן ליה אש שנאמר בו תמיד דהיינו מנורה דכתיב להעלות נר תמיד והיינו נר מערבי תוקד מעל המזבח החיצון והיינו בשלא היה הנס מתקיים והיה מוצאו שכבה כגון משמת שמעון הצדיק דמדליקו ממזב' העולה כדאמר' דלא סמיך תורה אניסא אבל כל זמן שהיו ישראל חביבין היה דולק כל היום והיינו העדות דכתיב בה דעדות הוא לבאי עולם דשכינה שורה בישראל דנותן בה שמן כמדת חברותיה וממנה היה מדליק הנרות בין הערבים ובה היה מסיים הטבת הנרו' שדלק כל היום ואינו מטיבו עד הערב. ואינו מדליק ע"י קינסא דאיכא משום בזויי מצוה ואבוהון דכולהו דם דכתיב ושפך וכסה במה ששפך יכסה שלא יכסה ברגל שלא יהיו מצות בזויות עליו אלא מושך הפתילה ומדליק ומחזירה.