1
וישב הים לפנות בוקר לאיתנו ופירש רש"י לתנאי הראשון שהתנה עמו בשעת בריאת העולם והקושיא ידוע דהי' לו להמדרש לומר זאת בציווי הקריעה אכן הקב"ה הוא אין סוף ב"ה וכשרצה לברוא העולם הוכרח להתלבש בלבושין וצמצומים מדרכי הטבע ובודאי כל הנבראים כולם רוצים בכל כוחם לצאת חוץ לטבע שהיא בחינות צמצום והסתרת אלוקית ולהיות למעלה מהטבע ששם היא התגלות אלוקית יותר להיות קרוב לאלקים ולכן על הקריעה לא הי' צריך הקב"ה להתנות עם הים כי זה רצון כל הברואים ועיקר התנאי הי' לשוב בחזרה אל הים ולהיות בהטבע ועל זה הי' צורך התנאי וד"ל: