ביחס לשחיטה סוכם כי הפסולים לשאר עבודות הקרבנות כשרים אף לכתחילה לשחוט. ומכל מקום טמא לא ישחוט לכתחילה, שמא יגע בבשר ויטמאנו. With regard to the slaughter of an offering, it was concluded that individuals unfit to perform other sacrificial rites may nevertheless perform the slaughter even ab initio. A ritually impure individual may not perform the slaughter ab initio, lest he touch the flesh and render it impure.
קבלת הדם, הולכתו, וגם זריקתו, אם נעשו שלא כראוי, בין שנעשו על ידי מי שפסול לעבודות אלה, או שנעשו בדרך בלתי נכונה (כגון שעבד ביד שמאל, או זרק את הדם שלא במקום הראוי לו), או במקרה שהפסולים לעבודות אלה הוסיפו וחשבו מחשבה הפוסלת או מפגלת את הקרבן, בכל אלה, אם נשאר עוד דם שאפשר לעשות בו את העבודה — ימשיך הכשר ויעשה אותה בכשרות, והקרבן כשר ומרצה. ובכלל זה דינו של דם שנתקבל בכלי ונשפך לרצפה, שאם חזר ואספו בכלי — הריהו כשר. If the collection, conveying, or presenting of the blood was performed inappropriately, e.g., in a case where it was done by one unfit to perform the sacrificial rite, if additional blood remains with which to perform the service, an individual who is fit to perform the Temple service performs the rite correctly, and the offering is valid and effects acceptance. The same halakha applies if the rite was performed in an improper manner, e.g., if the left hand was employed or the blood was presented in the wrong place, or if an individual unfit for Temple service had improper intent that would render the offering not valid or piggul. Likewise, if blood was collected in a vessel but subsequently spilled out onto the floor, if it is then gathered into the vessel, it is valid.
ולגבי מחשבות בלתי נכונות, כלל קבעו חכמים, שכל מחשבה שאינה אחת מן המחשבות הפוסלות — לא שינוי שם ולא שינוי בעלים (הפוגמים כל קרבן ופוסלים את הפסח והחטאת), לא מחשבת שינוי הזמן ולא מחשבת שינוי המקום — אינה פוגמת כלל בקרבן, אף שהיא דומה למחשבות הפוסלות (כגון שמחשב לתת את הדם במזבח ולא במקום המדויק הראוי לו, או מחשב להניח את הבשר והאימורים בלי לאוכלם) או שמחשב לעשות בקרבן דבר אסור (כגון להאכיל את הפסח לטמאים). לפי שדין זה שהמחשבה פוסלת בקרבן הוא בגדר גזירת הכתוב, וכל מה שאינו נכנס בהגדרות הללו אינו פוסל. With regard to improper intent during the performance of the sacrificial rites, the Sages formulated the principle that any intent that does not disqualify an offering does not affect the offering at all. The cases of intent that render the offering not valid are improper intent with regard to the offering's type or owner, which negatively affects all offerings and renders a Paschal offering and sin offering not valid, and improper intent with regard to the designated time and place that the offering will be consumed. Therefore, intent to present the blood on the altar in the wrong place, to leave the meat and sacrificial portions of the animal overnight, or to perform a prohibited act with the offering, e.g., feeding the offering to an impure individual, does not affect the offering, and it remains valid. This is because the halakhot of improper intent are Torah edicts and are therefore limited to the scenarios explicated by the Torah; they are not extended to similar cases.