לגבי זכות קדימה של נשים בגביית כתובתן (והוא הדין לנושים שונים בחובותיהם, ולכל בעלי שטרות). אשה ששטרה נכתב בתאריך מוקדם יותר יש לה זכות קדימה לפני בעלות הכתובות המאוחרות יותר. זמנו של השטר מוגדר על פי היום בחודש ובשנה שבו נכתב, וכל השטרות שנכתבו באותו יום נחשבים כאילו נכתבו כולם באותו זמן ממש, אלא אם כן היה זה מקום שבו מקפידים וכותבים גם את שעת הכתיבה. זכות קדימה זו של גביית כתובה היא רק אם כל התובעות כולן בחיים (או לגבי ירושה — כאשר כולן מתו), אבל תביעת כתובה בגדר חוב קודמת לתביעת כתובה בגדר ירושה. This chapter discussed the priorities in collecting payment for marriage contracts where there are several wives. It was determined that the woman whose marriage contract was written on an earlier date takes priority over the women who hold marriage contracts written on later dates. This halakha is similar to cases where an individual owes money to multiple creditors. The time of a document's issue is determined according to the day, month, and year it was written. Documents written on the same day are considered as if they were written at the same time, unless they were issued at a location where it was customary to explicitly state the hour of issue as well. This order of priorities exists only when all the wives are still alive or when they are all deceased. However, if one wife is alive and another is deceased, the one who is alive collects her marriage settlement as a creditor and takes priority over the sons of the wife who is deceased, whose claim to their mother's marriage settlement is through the halakhot of inheritance.
לגבי חלוקת נכסים בין כתובות בלתי שוות (כשאין בהן זכות קדימה) היו חילוקי דעות רבים. ולדעת רוב הפוסקים ישנה בסופו של דבר העדפה לבעלת הכתובה הקטנה יותר, שהיא מקבלת למעשה חלק יחסי גדול יותר מתביעתה, ובכלל אין מקבלת בעלת הכתובה הגדולה יותר אלא במה שנותר לאחר מילוי התביעות הקטנות. לעומת זאת לרוב הענינים אין דין זה נוהג בחלוקה בין שותפים בלתי שווים, שאז מתחלקים בנכסים וברווחים לפי אחוזי ההשקעה. There is a range of opinions with regard to a case where the marriage contracts are not of equal value and none of the wives takes priority over the others. Most of the authorities were of the opinion that the holder of the marriage contract of the lowest value ends up receiving the highest percentage of her claim, while the holder of the marriage contract of the highest value collects more than the others only after the others have collected the full amounts of their claims. Conversely, in the case of partners who invested different amounts in a joint business endeavor and decide to dissolve their partnership, they split the assets and profits in proportion to the amounts they invested.
בדין ״כתובת בנין דיכרין״ נקבע הכלל שאין תקנה זו נוהגת אלא אם כן נשאר מותר דינר של ירושה לאחר ניכוי כל הכתובות. ואם אין בירושה כדי כך — אין מבטלים דין ירושה, שהיא מן התורה, לגמרי, אלא חולקים בתורת יורשים שווה בשווה. אף הגבילו את מתן ״כתובת בנין דיכרין״ רק לנכסים שהם מוחזקים ולא לאלה הראויים לבוא בעתיד, ואין מותר דינר נחשב אלא כאשר הוא מן הקרקעות. With regard to the stipulation in the marriage contract that each male offspring inherits his mother's marriage settlement, it was determined that this stipulation applies only when there was a surplus of one dinar, in the form of real estate, belonging to the estate after deducting the amounts owed for each of the marriage contracts. If such a surplus does not exist, the biblical laws of inheritance cannot be left completely unfulfilled. Consequently, the sons divide the entire estate equally among themselves. Furthermore, this stipulation in the marriage contract applies only to property already in the estate and does not apply to potential property expected in the future.
במקרה שאחת הנשים ויתרה ויתור גמור לנושה נוצר מצב שבו יש תביעות הדדיות שאין להן פתרון (״חוזרות חלילה״) אלא על ידי הסכם של פשרה. In a case in which one of the wives waived her lien on her husband's property vis-à-vis a particular creditor, a situation is created where several counterclaims exist that cannot be resolved unless the parties agree to a compromise.