1
אמר כי האדם שהוא בעל חכמה וערמה הוא מכסה ומעלים הדעת והענין שאינו מדבר בדברי החכמה בפרהסייא בשוקים וברחובות שלא לצורך כדי להתגדל בעיני ההמון רק מדבר בהם במקומות הראויים אל זה ועם החכמים. אמנם לב הכסילים הוא יקרא בקול ויכריז האולת לא יעלימנה רק יפרסמנה. ואולת הוא שם כולל מיני ההפחיתיות והחסרונות. ואמר כוסה דעת ולא אמר כוסה מוסר כי דברי המוסר צריך האדם השלם שידבר בו לעולם. וקרא דעת במקום הזה ידיעת אמתת הנמצאות שהוא דבר שצריך להעלימו מרבים.
2
ואפשר שכיון לומר כי האדם החכם שהוא בעל ערמה הוא מתכסה ולובש הדעת. ואמר כן על צד הרחבת הלשון. אמנם הכסיל לובש בגדים צואים שהוא מדבר ומגלה חסרונותיו ופחיתיותיו ותמיד יביע ויקרא דברים של פחיתות וחסרון.