1
אמר כי האיש התמים והוא השלם צדקתו והוא הצדק אשר דבק בו הוא מיישר פעולתו והנהגתו והוא מיישר דרך ההצלחה לפניו בענין שלא יכשל ויפול. והענין שהוא מסיר המכשולות והספיקות מלפניו. אמנם הרשע דרכו מעוותת רבת המכשולים והספיקות בעבור רשעתו ולכן כשידרוך בה יכשל ויפול. או יאמר כי האיש השלם צדקתו והוא הצדק שעשה לנפשו ולזולתו תיישר דרכו כלומ' גורם לעלות דרך ישרה באורח החיים שהוא למעלה למשכיל סור משאול מטה. אמנם הרשע בעבור רשעתו לא תהיה לנפשו עליה רק ירידה. או יאמר שהרשע ימות ורשעתו עמו שלא יספיקו בידו לעשות תשובה.
2
וסמך אל זה צדקת ישרים תצילם ובהות בוגדים ילכדו כלומר הסבה שצדקת תמים תיישר דרכו היא כי צדקת ישרים ראוי שתצילם והסבה שברשעתו יפול רשע הוא כי בהות רשעים ראוי שילכדו.