זכור את אשר עשה לך עמלק וכו' אשר קרך וכו' והי׳ בהניח ד׳ לך וכו׳ תמחה את זכר עמלק מתחת השמים, ונבין נא מה מתחת השמים, ולא נאמר מן הארץ במקום שעמלק נמצא, ואפשר כיון שהשמים כסאי ואין הכסא שלם עד שימחה זרעו של עמלק, לכן נאמר תמחה מתחת השמים עד שתשוב הכסא להיות שלם.
עוד אפשר כי איתא במדרש על אשר קרך, מלשון קרירות, משל לאמבטי חמה וכו' היינו קרירות בפני אחרים, אבל בספ״ק איתא קרך שקירר את ישראל עצמם בקרירות, ונבין נא איך היה יכול עמלק שהיה שונאם ובא להרגם ח"ו עוד לקרר אותם, ושישמעו ישראל אל שונאם ומבקש רעתם, פשוט ע״י כוחות הטומאה ר״ל.
אבל מרמז לנו גם לזה, כי איתא בספרי כ״ק אא״מ הה״ק אדמו״ר זצוקלל״ה דר״ך הוא בחי׳ מחשבה כי הוא בגמטריא ס"ג קס"א ע״ש, ומרמז הפסוק הזה, קודם שבא עמלק להלחם בכם, היו בכם אנשים נמוכים שחכמת חיצוניות שהתפאר בהם עמלק היתה יפה בעיניכם, ובשביל זה נתקררתם מהתורה וחכמת התודה, לאמור גם חכמת העולם יפה וגם לה מדות טובות וגם בעוה"ז יש ממנה ריוח וכו', ועשה ד׳ שיזדווג לכם עמלק עם כל חכמתו אשר נושא הוא על שכמו ויגלה את כל רשעו, זוהמת לבו, רציחת מדותיו ורקבון חכמתו עליכם, וכבר רואים אתם את האמת אשר בעצם חכמת העולם. ובספרד עשה ד׳ כן, שהיו מבנ״י אשר נמשכו אחר חכמתם ופילוסופי׳ שלהם, ואח״כ עמדו עליהם בעינויהם הנמררים וגרשו אותם וכו׳.
והתורה מרמזת זכור את אשר עשה לך עמלק, את אשר עשה לך לך בעצמך, אשר קרך בדר״ך הקרירות במחשבה שלך שפעל בך לאמר שחכמתו יפה היא ח"ו, וכבר אתה רואה ומרגיש היטב את יופי חכמתו, לכן והי' בהניח וכו׳ תמחה וכו׳ עכ״פ מעתה כשיעזור ד׳ ותנצל ממנו והוא ימחה, עכ״פ כבר תדע שכל חכמת העולם אין בהם אף קורטוב טוב, יכולים הם לדרוש יפה, אבל בתוכיותם מלאה רפש וסרחון. וכשצריכים או רק רוצים, אז כל אותם החכמות והשכליות שבדאו מקודם מלבם לדרוש על יופי המדות, עתה ממציאים חכמות ושכליות לדרוש על גנבה גזלה רציחה ושאר הזוהם שהם טובות, לא כן היא תורתנו הקדושה וחכמתה הקדושה לא מעשה אדם היא שתתעקם כפי רצון האדם רצונו ושכלו, ולא בכלל שכל ריקני היא, רק עצם נשמח מהארת נשמת ש־די, וכל מצוותיה חקות ד׳ הנה, בין אם גם האדם מבין בשכלו יבין אם אינו מבין, המצוות מצוות ואין רשות לשום איש להרהר אחרי׳ ומכש״כ לעקם ח"ו ממנה כחוט השערה, והלומדת ומקיימה מתדבק עם כל גופו נפשו רו״נ בה עד שגם הוא רואה מעט את טובתה וגם הוא חייו לא יחפוץ לעשות רע כמ״ש בספ״ק מזה.
תמחה את זכר עמלק מתחת השמים, כי ישנם אנשים הנחשלים אחריך היינו אותם שהענן פלטם שכבר העלו את חכמת עמלק ח"ו אל תחת השמים, שח״ו במקום ״ותחת" התורה היא להבדיל תהי', לכן עכ״פ עתה בראותך והרגישך את כל אלה תמחה את זכר עמלק מתחת השמים.
תמחה את זכר עמלק מתחת השמים, כי ישנם אנשים הנחשלים אחריך היינו אותם שהענן פלטם שכבר העלו את חכמת עמלק ח"ו אל תחת השמים, שח״ו במקום ״ותחת" התורה היא להבדיל תהי', לכן עכ״פ עתה בראותך והרגישך את כל אלה תמחה את זכר עמלק מתחת השמים.