הנה מאז באת אלי. רוצה לומר מזמן קדום שהיה דעתך לבא לפני:
וכוונת וכו'. פי' קודם שבאת אצלי אך כוונת לבא מצד הכונה בלבד גדלה מעלתך בעיני וכו', ויורה אמיתות זה הביאור אומרו אחריו והיה זה אחר הגיע אלי כתביך וחרוזיך וכו':
קודם שאבחן ציורך וכו'. ומה שקדם לך ממה שא"א מבלעדי. ר"ל כאשר קראת עמי חכמת התכונה וקראת עמי ג"כ מה שהוא הקדמה לחכמת התכונה והיא חכמת המספר והתשבורת שהם קודמות בלמוד אל חכמת התכונה אז הוספתי בך שמחה וכו'. פ"א וכאשר קראת עמי זה שקראת חכמת התכונה וקראת ג"כ קודם שבאת לפני מה שהוא הקדמה לחכמת התכונה כחכמת המספר והתשבורת וכו':
לדעתי מה אחריתך. ר"ל כדי שתדע חכמת אלהות שהוא תכלית הלימוד:
ושאגיד לך אלו הכוונות. ר"ל שאגיד לך כוונות המדברים מן הענינים האלהיים אם הם דרכים מופתיים אם לאו:
ולא סרתי לדחותך מזה. לא נמנעתי מלדחותך רוצה לומר שדחיתיך מללמד לך הענינים האלהיים עם שאלמד לך הקדמות הקודמות לחכמת האלהית ואז יגלה לך האמת בדרכיו:
העירוני החבורים ההם וכו'. ר"ל כשהיית עמי בחבורה אחת ביחד העירתני אותה החבורה אל הסכמה אחת והיא לעשות זה הספר אבל כשהיית עומד עמי יחד בהתמדה אותה הסכמה שקטה ונחה ולא הייתי רוצה לעשות ספר אחר שהייתי יכול לדבר לך פה אל פה:
אבל עכשיו שנפרדת ממני פרידתך עוררתני לחבר המאמר הזה, נמצא שהחבורים וההפרדה הם סבת חבור זה הספר הנכבד: