כיצד וכו' אבל לא ישאל לא בשלש ראשונות ולא בשלש אחרונות. ועי' בהגהות מיימוני דצרכי רבים לשאל בהם ועיין בספ"ב מהל' תפילה בזכרינו וכיו"ב עיי"ש. ונראה לחלק בין צרכי רבים ליחיד. דהנה בזה שאנו שואלים מה' ית"ש אין לך שבח גדול מזה כי בזה נגיד כי הכל ביכלתו ולו החסד וממנו לו כל הבא עלינו לטובה והרי זה שבח והודאה יחד אבל כ"ז על דברים פרטים אשר בגבול ולא כן צרכי רבים אשר המה על כל הבא עלינו יחד כל פרטי ופרטי איש ואיש הנוגע לכל יצורי עולם מדומם עד צומח כי הכל נכלל בצרכי רבים ועל שלימות הנפש הנוגע בעולמות הבלתי נראים הנה בזה אנו משבחים ומודים לו על נחלה בלי מצרים אשר אין לבקש רק מאל התשועות המושל בכל וזה בגדר שבח והודאה לשאל בראשונות ובאחרונות ובר"ה אשר אנו מתפללים על ימי חיינו ועל כל העולם בכלל ובפרט לכן הוסיפו זכרינו לחיים וכיו"ב שכולל כל התשועות וכל הברכות אשר אין לבקש אותם בלתי ממעין עליון ממקור הברכות כולמו יתעלה וית"ש ובכל השנה לב האדם פונה בתפילתו לצרכיו בעת הזאת לרפואה ופרנסה וי"ב אבל בר"ה לבו על הכלל כולו ועל העולם כולו לכן תיקנו תפילה כזאת בר"ה וקבעו בין השבח והודאה זה הנראה לענ"ד: