המומין כיצד כהן שיש מומין בפניו או בידיו או ברגליו וכו' לא ישא את כפיו לפי שהעם מסתכלין בו וכו'. עי' בכ"מ שמסופק בזה"ז שמכסין פניהם וידיהם דלא שייך אתו לאסתכולי אם נאמר לא פליג רבנן ובב"י בסי' קכ"ח ובשו"ע סעיף ל"א פסק דבכה"ג יעלו עיי"ש. והנה יש לעיין בזה למ"ש בטורי אבן במס' מגילה כ"ד ע"ב להקשות במומין ברגליו למה לא נתירו בסנדל שגזרו ע"ז משום ספק חשד לפסול ולמה נבטלו מדוכן שיהיה ודאי חשדא ודוחק בעיני משום לא פלוג ודעתו דלמסקנא ג"כ טעמא דכבוד הציבור עיי"ש:
וכנראה בגמ' במס' ר"ה וכיו"ב נראה דעיקר משום חשדא ונראה משום לא פלוג. וי"ל דזה הוי שנוי גדול שיעלה הוא בסנדלו ולא אחרים ושייך הסתכלות עבור זה כמ"ש בב"י שם ובמג"א בהנ"ל באם כולם אינן משלשלין טליתם שאין רשאי הוא עיי"ש. ובמומין דלא נקרא ליכא ביטול מ"ע משא"כ בנמצא חסרון בסנדלו דהיה מחויב ואינו עולה שייך חשד: