וביום פקדי ופקדתי כו' י"ל דהנה בחסד שנתעורר במה שויתר לנו עון העגל יכולים להמשיך מחילת עונות כמו בחודש אלול עד אחר יוה"כ וכן תמיד בזה וזה וביום שנתעורר היום מחסד ע"י פקדי לשון חסרון עון העגל ופקדתי עליהם חטאתם פי' אחסר חטאת שעליהם:
בפ' ראה אתה אומר ויאמר הראיני נא את כבודך ויאמר כו' פרשנו כבר. ועתה פרשנו פשוט. דשמעתי בשם הרבי ר' אלימלך ז"ל על ענינו באמת ישעך. דהנה כל מה דעביד רחמנא לטב אך אנו מתפללים להשי"ת הלא הכל יכול להיות הטובה ע"י טוב וזה ברוב חסדך ענני מה שאני מבקש באמת ישעך להיות הישועה האמתית שאתה יודע ורוצה אעפ"כ תענני לטובתי ג"כ כי אתה הכל יכול וזה צריך עת רצון ורוב רחמיו. וזה הראני נא לשון בקשה את כבודך. פי' עם כבודך להיות בקשתי ג"כ כנ"ל וזה ויאמר אני אעביר כו' וחנותי כו' אעפ"י שאינו כדאי. פי' שזה רצונו לפעול כן. ועוד י"ל כמו שאמרו רז"ל ששאל מ"מ צדיק ורע לו כו' י"ל כך הראני נא הבקשה לפעול ולהמשיך את כבודך להיות טוב לכל צדיק ורע לרשע ע"ז השיב לו ית' אני אעביר כל טובי כו' פי' זה אראה לך אבל שורש הגבורות להמשיך רע הנקרא פני לשון אף לא תוכל לראות כו' רק בימות המשיח שיתגלה יום נקם שבלב וזה וראית את אחורי לשון המאחרים על היין הוא כשיבא משיח וזה באיחור גדול מאד אשר דיבר עמו:
שם ששת ימים תעבוד וביום השביעי כו'. לכאורה אינו מובן לשון תעבוד. ונראה דהנה תיקנו לנו חז"ל לומר בהבדלה דחונן הדעת אבינו מלכנו החל עלינו הימים הבאים לקראתינו לשלום כו' ומדובקים ביראתך דהנה בשבת הוא עולם התענוג וכן ביום טוב נקרא שבת וכן שמחה והוא לשון אצילות אצלו ית' הוא אהבה גי' אחד ובחול התפשטות היראה הגם שגם ביראה הוא האהבה כי הוא התפשטות יראת הרוממות כי אין מלך בלא עם לשון מלכות אדון וכתיב ואם אדונים אני אי' מוראי ע"כ המציא את העולמות מהם וזה והאלקים עשה שיראו מלפניו וזה בחול ומדובקים ביראתיך ביראת הרוממות והנה יראה לשון עבדות כמו אם אדונים אני אי' מוראי וזה ששת ימים תעבוד וביום השביעי תשבות לשון תענוג כמו לשבת יצרה לשון זיווג ע"י [זה] יכולים להמשיך חסדים טובים כמ"ש להנחיל אהבי יש הוא חכמה מאין תמצא וזה יש מאין הוא לאהבי משם בא חסד אל שהוא מעשר מיש וידוע סייג לחכמה שתיקה ע"כ כהנים שהם בחסד כל מילייהו בחשאי כדאיתא בזוהר משא"כ לוים בשירן בהרמת קול ומשם בא דין על שונאי ישראל וזה בחריש לשון שתיקה הוא חכמה בא חסד וקציר להמשיך גבורות להכרית שונאי ישראל תשבות תהיה לך תענוג לשון שבת הוא זיווג כנ"ל: