לפ' שמות
בפסוק ותתצב אחותו מרחוק לדעה מה יעשה לו, י"ל הפ' בעזה"י דהנה בוודאי כל איש ואיש הישראלי צריך לעורר א"ע לשוב בתשובה, ושיתבונן בדעתו למה הי' תכלית ביאתו לעוה"ז, ובמה הוא מבלה ימיו וכמה וכמה חלפו ועברו עלינו צרות ותלאות בגלות החל הזה, ומעתה נקבל עלינו עומ"ש שיתגלה מלכותו ית"ש, ואך אם ח"ו אם האדם אינו מעורר א"ע לשוב בתשובה הקב"ה ברוב רחמיו חשב מחשבות לבל ידח ממנו נידח שולח לו הרהרי תשובה אך כיון שאינו בהתעוררותו אינו דבר המתקיים אצלו, ומבואר ברמב"ן על פסוק את האהבה עד שתחפץ [שאם באים לו הרהורי תשובה] שילך מיד ללמוד או לעשות איזה מצוה שיהי' כלי להתעוררות, ואך שבעת שבא לאדם הרהורי תשובה שאין לך אדם שאין לו שעה אזי יתבונן במעוז שכלו בגודל החסד ואהבת הבוב"ה עליו, שאף שהוא בעצמו לא חס על נפשו והשפיל א"ע מאיגרא רמא לבירא עמיקתא והפריד א"ע מחי החיים למקום המות והחושך ח"ו, ומהיכל המלך למקום אופל וצלמות, ומ"מ הפלא חסדו ית"ש עליו שגם לשם משפיע בו הרהרי תשובה כדי שיוכל לחזור להתדבק למקור החיים, וכמה צריך להיות בגודל הבושה וכלימה מפניו ית"ש בראותו אשר כ"כ הפליא חסדו ית"ש עליו ועי"ז יתקיים אצלו הרהרי תשובה, וזהו ותתצב אחותו מרחוק, אחותו הוא לשון אחוה והתחברות, מרחוק מרומז לאוצר מ"ח בחי' חכמה כמבואר, היינו שע''י מה יוכל האדם לעשות מעמד ומצב באחותו ר''ל בהבחי' התחברות שהוא מרחוק, ר''ל שהבוב''ה משפיע בו מבחי' אוצר מ''ח לדעה מה יעשה לו היינו שידע ויתבונן מה יעשה ר''ל בגודל ועוצם החסד שהבוב''ה עושה לו ר''ל בשבילו מגודל רחמנותו ואהבתו עליו וכנ''ל
א''י דהנה בוודאי נצרך להשפיע לעמו ב''י כל השפעות טובות מאוצר מ''ח, ואך מ''מ עקר תיקון השלימות כשהם ראויים בחי' מדה במדה, היינו ע''י שמתקנים א''ע בבח' נרנח''י, והם מתתקנים בבחי' דיוקן אדם עליון שם מ''ה שקיא דאלנא שמ''ה בגמט' [המשך המאמר לא זכינו וזה סוף הקונטרס]