1
האיך מה דאת אמר תמן את רואה את התקרה כאילו היא יורדת וסותמת כך את אמר הכא את רואה את המלתירה כאילו היא יורדת וסותמת כו'. פי' דזה הוי לענין עירובין שייך זאת הסברא ולא לענין סוכה אבל כל מה שכשר בעירובין כשר בסוכה וכל מה שפסול בעירובין פסול בסוכה הילכך כיון שכשר בעירובין וע"כ כשר גם בסוכה דלא מצינו בעירובין כשר ובסוכה פסול ע"ז פריך דז"א דלא דמיא סוכה למבוי דנימא דכל דכשר בעירובין כשר בסוכה דיש דברים שהן כשרים בסוכה ופסולים במבוי כשרים במבוי ופסולים בסוכה כו' דוקרנין כו' כמו דמסיק וע"כ לא דמיא סוכה למבוי דנימא דכל הכשר בזה כשר בזה וע"כ ליכא טעמא רק במבוי דרבנן ור"י לדעת הון אזלי מגשרים המפולשין אבל אינו ענין לסוכה. ודו"ק: