1
הא מה דנא אכול מן דידך לא יהא חולין לא כשר לי אלא למזבח לא דכי לי אלא למזבח טהור למזבח ולא לי טמא לי ולא למזבח והנה במתניתן גבי כשר ודכי גרסינן לא כשר ולא דכי ואילו בטהור וטמא גרסינן טהור וטמא ולכאורה גבי טהור וטמא נמי משכח"ל בלשון לא טהור לי אלא למזבח לא טמא למזבח אלא לי וכן בכשר ודכי נמי דכוותי' משכח"ל בלשון כשר ודכי כשר למזבח ולא לי דכי למזבח ולא לי והיינו דמסיק דכשר ודכי וטהור וטמא הכל אחד דמלא כשר ולא דכי שפיר ידעינן וילפינן לא טהור ולא טמא ומטהור וטמא ילפינן ה"ה כשר ודכי ותיבת מ' מסיפא מלא טהור צ"ל המ' ברישא גבי לא כשר וגרסינן מלא כשר לא דכי לא טהור וטמא והכי פירושא כשר ודכי ילפינן מטהור וטמא ומלא כשר ודכי ילפינן לא טהור וטמא ונכון הוא בעזרת השם כי הלמד מלי טהור הוא כמו לא טהור וזה פשיט ודוק: