1
ניחא שעורין לא יזרענו חיטין משום דמכחשי לארעא חיטין אמאי לא יזרענו שעורין וקמקשה על רשב"ג. ומשני ותייא כר' לא ר"ל כר' לא דסבירא ליה לקמן בה"ח דאין זורעין שעורין אחר שעורין ולא חיטים אחר חיטים. דלפיכך בשקיבל לזרוע פשתן לא יזרע חיטין דשמא רוצה בעה"ב לזרוע בשנה הבא חיטין וכיון שיזרע חיטין בשנה ההיא לא יוכל שוב לזרוע בשנה הבא. כן גם הכא בשקיבל לזרוע חיטין לא יזרע שעורין משום שרוצה לזרוע בשנה הבא שעורין א"נ דאתיא כד"ה ר"ל דרבנן נמי מודי לרשב"ג דבאתרי' דרשב"ג הוא במקום שאין שעורין כפלים כחיטים אבל במקום ששעורין כפלים כחיטים לכו"ע מותר והלכך באתרי' דת"ק שעורין כפלים כחיטים ע"כ מותר בזה גם רשב"ג מודה ובאתרי' דרשב"ג אין שעורין כפלים בחיטים ע"כ אסור ובזה גם ת"ק מודה: