1
שנ' בחדש הראשון וכו'. אין כאן הבאה ישרה מן הכתוב, אלא ניסוח של בראשית ח', י"ג: בראשון באחד לחדש, ושם הכוונה לתשרי, ובחדש השני פירושו במרחשון, והוא המניין הקדמון של אבות העולם, מ"מ אחרי יציאת מצרים אין מתחילין למנות אלא מניסן. עיין בבה"א.
שנ' בחדש הראשון וכו'. אין כאן הבאה ישרה מן הכתוב, אלא ניסוח של בראשית ח', י"ג: בראשון באחד לחדש, ושם הכוונה לתשרי, ובחדש השני פירושו במרחשון, והוא המניין הקדמון של אבות העולם, מ"מ אחרי יציאת מצרים אין מתחילין למנות אלא מניסן. עיין בבה"א.