לחזור יחזור. שהרי אם האשה אמרה הבא לי גיטי אין הבעל יכול לעשות שליח לקבלה, ואם האשה אמרה התקבל והשליח שינה ומסר שהאשה אמרה הבא, הרי עקר השליח את שליחות הקבלה ונעשה שליח הבעל, ולפיכך יכול לחזור. (ע"פ הירושלמי). ועיין בה"א.
האומרת וכו'. צ"ל: כאומרת, כגי' כי"ע וכעין גי' כי"פ.
הולך גט אשתך וכו'. צ"ל: גט אשתי, והכוונה שאמר לו לאדם אחר: הילך גט אשתי, או שאמר לחמיו: הולך גט בתך (הגדולה), או לאחי אשתו: הילך גט אחותך.
ונתנו לה כשר. צ"ל: פסול (כמו שהוא בכי"פ), שהרי לא אמר לו: הוליך גט לאשתי, או: לבתך וכו', ולא עשאו שליח להולכה, ולא רצה אלא לאיים על אשתו שתדע שגיטה כתוב ומונח, ואין כאן אלא פקדון. הילך גט אשתך וכו'. צ"ל: גט אשתי (כמו שהוא בכי"ע) וכו'.
ונתנו לה פסול. צ"ל: כשר (בגי' כי"פ), שהרי כאן תבעו את הבעל מתחילה שיגרש את אשתו, ואם אמר אח"כ: הילך גט אשתי, או: גט בתך וכו', בוודאי לא נתכוון לפקדון, אלא לעשות את רצונם שתתגרש.
אפי' הן הראשונים וכו'. פיסקא ממשנתנו פ"ו מ"ב: האשה שאמרה התקבל לי גיטי צריכה שתי כתי עדים, שנים שאומרים בפנינו אמרה ושנים שאומרים בפנינו קבל וקרע, אפילו הן הראשונים וכו'.
אין אחד מן הראשנים וכו'. צ"ל: או אחד וכו' (כמשנתנו).