א. לפני חופתו של מרן אדמו"ר רא"י זללה"ה מס"ג הביע אליו ברכתו ואמר אבי זללה"ה [הוא הה"ק הר"ש מפארבישטש זלה"ה] אמר אז פין מיינע קינדער וועט מען וויסן וועהר איך בין - ואני אומר אז פין מיינע קינדער וועט מען וויסן וועהר גאט איז. ע"כ.
ב. שמעתי מחסיד זקן אחד אשר פ"א נתעורר איזה פירוד לבבות בין הבנים הקדושים. ושלח מרן הרוזינער שיבואו כולם לעמוד בפניו. וכאשר נכנסו להיכל קדשו. ענה ואמר "ברוך הבא גוטע יודין" המעט לכם גודל צרות ישראל שסובלים עד היום מחמת הפירוד והמחלוקת שהי' בין יוסף והשבטים בני יע"א. תדעו שאתם בני בבחי' שבטי-יה. ואם ח"ו יתהוה איזה פירוד וקטרוג ביניכם יוכל הדבר להזיק ח"ו לכלל ישראל.
ג. בעת שבא מרן הרוזינער מארץ רוסיא לס"ג. ושמו הגדול והקדוש. הרעיש תבל ויושבי' וכל העירות הסמוכים לס"ג חרדו לקדאתו. ובאו עדרים עדרים לקבל פני קדשו. ובעיר קאסוב הסמוכה התקבצו חבורת אנשים לנסוע יחדיו לס"ג לראות את אור פני קדשו. והי' שמה. נער בן איש אחד יניק וחכים. וכאשר ראה חבורה הולכים לנסוע ביחד. וכאן הבן שואל נסיעה זו מה משמשת. והשיבו לו לפי דרכו. כי בא רבי גדול כמלאך ה' צבאות לס"ג ונוסעים לראותו והנה הבן הזה התחיל לחשוב. אם בא מלאך מן השמים על הארץ ויתעורר בו החשק גם הוא לראותו. ולא גלה לאביו והשכיר עצמו עם הנוסעים על העגלה. ובא בתוך הבאים לס"ג. וכאשר נכנסו החבורה מאנשי עירו נכנס גם הוא בתוכם. ואחר קבלת שלום שיצאו כל האנשים. והבן הנ"ל נשאר עומד בהיכל קדשו לוטש בעיניו על מרן. ובודק אותו ומביט בכל צדדיו. ושאל אותו המשמש מאין אתה. השיב מעיר קאסוב אני. ומה אתה עושה כאן השיב שמעתי שבא לכאן מלאך ה' צבאות. ואני זוכר שלמדתי עם מורי קודם חג השבועות באקדמות "כליל גפי שתא" שהמלאך יש לו שש כנפים. ע"כ אני מחפש למצוא הששה גדפים. אצל המלאך הנ"ל. ומרן הרוזינער שמע את דברי הנער. ויען ויאמר למשמשו קח את הנער והוליכהו לכל הששה בנים הק' ויראה את השש גדפים שלי10 עיין בת"ז בתקוני שית וארבעין. בראשית - ירא שית דאינון שית גדפין - ואינון שתי ספירין דבליל האי עוף דהיא עמודא דאמציעתא אית מאן דירית רוח דקודשא בהאי אורח אצילות. ואית מאן דירית רוחא מהאי עוף דהיא נער וכו' עיי"ש.
ד. הה"צ ר' רפאל מבערשיט זללה"ה. פ"א שאל את מרן הרוזינער על מה שבני' [שעוד הי' ילדים קטנים] הולכים בנושאי מכנסים שקורין שלעקיס. והשיב לו מה יעשו אשר אין להם גופים ועל מה יחזיקו המכנסים שלהם.
ה. בההספד שעשה הרב מיאס ז"ל כ' שם ששמע מפ"ק של מרן הרוזינער זי"ע שאמר כאשר הי' בימי המקדש ששאלו באורים ותומים כן יהי' אצל בני.
ו. סיפר מרן אדמו"ר הריזינער אשר לזקנו המגיד הגדול הבטיחו מן השמים שיהי' לו גדולה על מאה וחמשים שנה. והתפלל. וקראו לו מן השמים לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך. אמר ה' היינו שהשי"ת אומר. מעתה ועד עולם עד קץ ימות המשיח לא יכלו צדיקים מזרעו.
ז. פ"א נתהוה איזה פירוד בין הבנים הקדושים ונודע זאת למרן ושלח אחריהם שיבואו כולם לפני' ובבואם הביתה פנימה. ויעמדו לפני' ענה ואמר בדברות קדשו. הנה שמעתי שיש ביניכם איזה פירוד. המעט לכם הצרות הרבות שסבלו ישראל בעשרה הרוגי מלכות ועוד שנמשך מהפירוד שהי' בין השבטים במכירת יוסף. ידוע תדעו שאתם בני בבחי' שבטי- יה ואם יתהוה ביניכם איזה פירוד יוכל ח"ו להזיק לכלל ישראל.
ח. בעת שהתחתן מרן עם הג' האלוף ר' יעקב יוסף היילפארין. והמנהג היא בעת ההתקשרות החיתון. לחשוב היחוס של המחותנים. והציע הג' ריע"י את מקור יחוסו. והשיב מרן אדמו"ר זלל"ה הנה מה ענין יחוס היא מלשון מחסה היינו שאם יש איש בתוך המחסה אזי תועיל המחסה להגן עלי' הנה זקננו המגיד זלל"ה הי' יחסן עם בנו המלאך והמלאך הק' הי' מיוחס עם בנו הוא אבי הק' הר' שלום זלל"ה ואבי הי' יחסן עמדי. ואני הנה אני מיוחס עם בניי הקדושים ע"כ.
ט. פ"א בחג השבועות בבוקר אחר המקוה. אמר כי אבי' של זקינו המגיד הי' לו ספר יוחסין עד חזקי' המלך ואמרו לו מן השמים. כי ממנו יתחיל יחוס חדש. והטמין את הספר יוחסין תחת אבן אחת ויודע אני אפי' באיזה מקום הוא מונח. רק בטוח אני כי הבנים שלי לא יצטרכו אלי'.