1
כל הקרבנות אין מקריבין אותן אלא ביום שנאמר ביום צוותו וגו' ביום ולא בלילה לפיכך אין שוחטין זבחים אלא ביום וכו'. לכאורה הא שחיטה לאו עבודה היא וא"כ איך יש למילף דשחיטה אינה אלא ביום מדכתיב ביום צוותו להקריב הא שחיטה לאו עבודה היא ועי' מגילה (דף כ' ע"ב) דשחיטה אינה אלא ביום ילפינן מדכתיב ביום זבחכם וגו' ובתוס' שם דשחיטה א"א ללמוד מביום צוותו משום דשחיטה לאו עבודה היא ועי' בקרית ספר כאן. ויתכן דכונת הרמב"ם ז"ל במ"ש לפיכך אין שוחטין זבחים אלא ביום ואין זורקין אלא ביום השחיטה שנאמר ביום הקריבו את זבחו ביום הזביחה תהיה ההקרבה. וכונתו דמזה נלמד גם אשחיטה דכיון דבעינן דביום הזביחה תהיה ההקרבה א"כ גם הזביחה צריך שתהיה ביום דוקא. דהא בקדשים הלילה הולכת אחר היום א"כ אם ישחט בלילה שלפניו על כרחך לא תהיה הזריקה ביום הזביחה ודו"ק.