1
מקדשין מנחה בכלי שע"ג קרקע וקומצין מכלי שע"ג קרקע ואין מקדישין הקומץ בכלי שע"ג קרקע. עי' כל הסוגיא במנחות דף ז' דקידוש הקומץ ילפינן לה מדם ונראה ביאור הענין דכמו בקבלת הדם א"א שיונח הכלי ע"ג הקרקע ושיתקבל הדם ממילא. דהא קבלה היא עבודה ובעי שיהיה בעצמו של כהן ובימין ולא שיפול הדם מאליו לתוך הכלי שרת שע"ג הקרקע דהרי חסר עבודת הקבלה. ה"ה קידוש קומץ דהוי כמו קבלה נלמד מדם דבעי שיהיה ביד כהן ולא יקדש מכלי שע"ג קרקע משא"כ קידוש מנחה בכלי דאינו עבודה וכן קמיצה דהוי נגד שחיטה לא נלמד מדם וממילא מותר בכלי שע"ג קרקע וזה פשוט.