אלא דוד שנמשח בשמן המשחה וכו'. וזה נ"ל פי' הפסוק בפרשת במדבר וז"ל ואלה בני אהרן הכהנים המשוחים אשר מלא ידם לכהן וימת נ דב ואביהוא ויכהן אלעזר ואיתמר וגו' ובנים לא היו להם וקשה והלא כמה פעמים נזכר מיתתם ולמה לא נזכר זה שלא היה להם בנים ומצורף לזה איתא במדרש אר"א אילו היה להם בנים היו קודמים לאלעזר ואיתמר למה נ"מ הורה לנו תורה זאת אלא נ"ל דה"פ לפי דאיתא בגמרא דב"ב עוד טעם על שנאמר גבי דוד שכיבה לפי שהניח בן כמותו ופי' ע"כ דבעינן תרוייהו דאל"כ קשה והלא גבי יעקב שהניח בנים כמותו ואעפ"כ נאמר בו מיתה וכו' וזה פירוש הכתוב כאן ואלה בני אהרן הכהנים המשוחים וגו' וימת נדב ואביהוא קשה היאך אומר מיתה גבייהו הואיל והיו משוחים לז"א ובנים לא היו להם רק שקשה לר"א והלא בעינן שירשו בניו גדולתו לז"א אילו היה להם בנים היו יורשים גדולתו ודוק וזה פירוש המדרש ש"ט ויקרבו ימי דוד למות הימים מתים וצדיקים קיימים לעולם פירוש שקשה למדרש היאך אומר גבי דוד מיתה לז"א הימים מתים וצדיקים קיימים והמיתה קאי על הימים: