ומה היא החזקה בקנין עבדים. שישתמש בהן כדרך שמשתמשין בעבדים. נראה דהעיקר כמ"ש הכס"מ בכוונת רבינו דדוקא תשמיש המיוחד לעבדות דמינכר הוי חזקה משא"כ מלאכה שאינה ניכרת שהיא של רבו כגון תפירת בגד לא הוי חזקה. ולא דמי לאכילת פירות דקרקע דס"ל דהוי חזקה דהיא ניכרת בשעת הנאתו שהיא שלו. ודלא כמ"ש הה"מ לדעת רבינו דהא סוגיא דפ' חזקת קשיא להה"מ כמ"ש הלח"מ רפ"ב מהל' זכיה והיא סיוע להכ"מ ובב"י סי' קצ"ב הוכיח שגם הרא"ש ס"ל לחלק בין אכילת פירות דקרקע למלאכת עבד שאינה ניכרת:
וכן אם הגביה הרב את העבד קנה. בהשגות א"א נראה מדבריו דלא גרס בה פלוגתא ויותר נראה כן מדברי רבינו שבפירוש המשנה פ"ק דקידושין ע"ש. ודע דכבר הובא גירסא זו בריטב"א בשם ס"י והגאונים. וכ"ה גירסת הילקוט בפ' בהר וע"ש שהעתיק בדברי ת"ק קנה. ובס' ברכי יוסף ביו"ד האריך בזה ולא זכר מגירסא הנ"ל גם מדברי רבינו בפי' המשנה דקידושין שזכרתי: