1
מותר לאדם לטלטל בר"ה בתוך ד' אמות על ד' אמות שהוא עומד בצידן. עיין במגיד דכונת רבינו שאין מקומו של אדם אלא ד' אמות לרוח אחת וכר' יהודה עירובין (מ"ה) ולא כחכמים דסברי התם ד"א לכל רוח שהן ח' על ח' וכן נראה דעת ההלכות שלא הזכירו ח' על ח'. וצריך טעם למה פסקו כר' יהודה נגד חכמים דרבים הן. ונראה משום דאיכא סתם מתני' בס"פ כיצד מעברין (עירובין ס' ע"ב) דאתיא כוותיה דר"י דאין ד' אמותיו אלא מרוח אחת וכדמוכח מדברי התוס' שם וכ"כ בהדיא בחידושי ריטב"א שם וא"כ ה"ל מחלוקת בפ' מ"ש וסתם אח"כ בפ' כ"מ ומחלוקת ואח"כ סתם הלכה כסתם אפילו יחיד נגד רבים וכדמוכח בריש שבועות ומדברי התוס' והרא"ש בעירובין (נ"ז ב'):