כי"ע
הרי הוא אומ' הצאן ובקר ישחט להם ומי מספק להם, אם את כל דגי הים, ומי מספק להם, כעינין שנ' ואם לא תמצא ידה די שה, וכי איזו קשה, זו, או זו שמעו נא המורים, הוי אומ' שמעו נא המורים, אלא המחלל שם שמים בסתר מחסכין לו, ובגלוי אין מחסכין לו. כאן שבסתר חיסך עליו הכתוב, וכאן שבגלוי לא חיסך עליו הכת'. ר' שמע' בן אלע' או' שבסתר לא חיסך עליו הכת', שנ' עתה תראה היקרך דברי אם לא. ואני אומ' חס ושלום שתעלה על דעתו של צדיק ההוא כן, מי שכתוב בו לא כן עבדי משה יאמר אין המקום מספיק לנו ולבהמתינו, והלא כשהיו במצרים היה נילוס נהר מספיק להן דגים ולמצריים, ובהמת מצר' מספק להן ולמצריים, אלא לעינין שנ' לא יום אחד תאכלון ולא יומיים וג', אמ' משה, רבון כל העולמים, כן הגון להם שתתן להם ותהרגם אומ' לו לאדם טול ככר ורד לשאול, אומ' לחמור טול כור שעורים ונחתוך את ראשך, יאמרו עלי ולך אין בשורה מוצאת, אמ' לו וכך הגון להם שיאמרו אין המקום מספיק לנו ולבהמתינו, אלא יאבדו הן ומאה כיוצא בהן, ואל תהא יד קצרה לפני אפילו שעה, שנ' עתה תראה היקרך דברי אם לא.
המורים | ד המרים.