כי"ע
יוסף זכה לקבור את אביו, לפיכך זכה ונתעסק בו משה, שנ' חכם לב יקח מצות. ואילו לא היה משה מתעסק בו לא היו ישר' מתעסקין בו, והכת' ואת עצמות יוסף אשר העלו ישר' ממצרים קברו בשכם, אלא כיון שראו את משה מתעסק בו אמרו זה הוא כבודו. ואילו לא היה משה מתעסק בו לא היו בני שבטו מתעסקין בו, והלא כת' ויהיו לבני יוסף לנחלה, אלא כיון שראו בניו את משה וישר' מתעסקין בו אמרו זה הוא כבודו בגדולים יותר מן קטנים. ומנין היה יודע היכן קבור, סרח בת אשר היתה באותו הדור, אמרה לו למשה, בנילוס נהר היה קבור יוסף, שעשו לו מצריים שפוד של מתכת וחיברום בבעץ. הלך משה ועמד על נילוס נהר ואמ', יוסף, יוסף, הגיעה השעה שהק'ב'ה' גואל את ישר' ממצר', שכינה מעוכבת לך, ישר' מעוכבין לך, ענני כבוד מעוכבות לך, אם אתה מגלה לנו את עצמך מוטב, ואם לאו נקיים אנו משבועתך אשר השבעתה לאבותינו. מיד צף ארונו של יוסף, נטלו משה ובא לו. ואל תתמה שהיאך צף את הברזל, שנ' ויהי האחד מפיל הקורה והברזל נפל וג' ויזעק ויאמר איש האלהים אנה נפל ויורהו ה' ויקצב עץ וישלך שם ויצף הברזל, והלא דברים קל וחומר ומה אלישע תלמידו של אליהו תלמידו של משה צף הברזל, משה שהוא רבו של אליהו, שהוא רבו של אלישע, על אחת כמה וכמה. ויש אומ' בקברי מלכים קבור, הלך משה ועמד על קברי מלכים, אמ', יוסף, יוסף, הגיעה שעה שהק'ב'ה' גואל את ישר' ממצרים, שכינה מעוכבת לך, ישראל מעוכבין לך, ענני כבוד מעוכבות לך, אם אתה מגלה לנו את עצמך מוטב, ואם לאו נקיים אנו משבועתך שהשבעתה לאבותינו, מיד הקיץ ארונו של יוסף, נטלו משה ובא לו. אמרו, שתי ארונות הללו עם ישראל בדרך, אחד ארון הקודש, ואחד ארון המת, היה כל עובר ושב אומ', מה טיבן של שני ארונות הללו. אומ' להן, אחד ארון הקודש, ואחד ארון המת. אמרו להן, וכי היאך איפשר ארון הקודש להלך עם ארון המת, אמ' להן, מת מוטל בארון (ק') זה קיים מה שכתוב ומונח בזה.
וגו' | ד עמו.
לבב | פ ד לב ב [יקב] לבב (ונמחק "יקב").
אילו | ד אלו.
מתעסק בו משה | ד משה מתעסק בו.
ישראל | ד ישר'.
ת"ל | ד תלמוד לומר.
ממצרים | ד ממצרי'.
בגדולים יותר | ד בגדולין יתר.
ואילו | ד ואלו.
היו | ד היה ב [היה] היו (ונמחק "היה").
ת"ל | ד תלמוד לומר.
יותר | ד יתר.
מנין | ד מניין.
מצרים | ד מצריים.
ואמ' | ד ואמר.
יוסף | ד יוסף [יוסף].
שהק'ב'ה' | ד שהקדוש ברוך הוא.
וישראל | ד וישר'.
משבועה | ד משבוע'.
שהשבעת | ב שנשבעת ד שהשבע'.
צף | ד [מיד] צף.
של יוסף | כ"ה ד א. ב ליספר.
הוא | ד הו'.
ויהי האחד | ד ויהיה אחד.
את | פ ד ח'.
האלים | ד האלהים.
אליהו | ד אליהו [ואליהו].
כך | ד כך [הציף הברזל].
או' | ד אומרים.
מלכים | ד מלכי'.
המלכים | ד המלכי'.
ואמ' | ד ואמר.
הגיע | ד מגיעה.
שהק'ב'ה' | ד שהקדוש ברוך הוא.
מעוכבת | ד מעכבת.
מעוכבין | ד מעוכבי'.
מעכבין | ד מעכבי'.
אתה | ד את'.
נקיים | ד נקיי'.
משבועה שהשבעת | ד משבוע' אשר השבעת.
ארונו | ב [את] ארונו (ונמחק "את").
ובא משה ונטלו | ד ונטלו משה ובא לו.
קדש | ד קוד'.
ואחד ארון | ד וארו'.
ושבין אומ' | ד ושבי' אומרין.
ארון2 | ד ח'.
איפשר לארון | ד אפש' לארו'.
מוטל בארון | ד שבארון קדש.
שכת' | ד שכתוב.
בארון | ד בארו'.