1
וכן פירות הנלקחין בכסף מעשר שנאמר ואכלת לפני ה' אלהיך. וכתב הכ"מ הכא משמע בפ' הזהב דף נ"ג, אבל לא היה צריך להוציא זה ממשמעות, שדברי רבינו מבוארין בירושלמי פ"ג דמע"ש סוף ה"ה (לפי גירסת המרה"פ שם). דאיתא שם על המתני' דמע"ש שנכנס לירושלים, ר' יונה בעי אף בלקוח כן, פי' אם גם הלוקח בכסף מעשר נתפס במחיצה כמו מע"ש עצמו. א"ר מנא מחיצה תופסת והלקוח תופס, כשם שנאמר במחיצה כך קאמר בלקוח. וע"ש במרה"פ: