1
והצבוע אדום יש שצובעין אותו בפואה ויש שצובעין אותו בלבא. הדברים הללו תמוהים דהרי לבא אינו מין צבע רק הוא חמאה כתרגום ירושלמי ר"פ וירא וכ"כ הערוך. אבל ט"ס נפל בכל ספרי הרמב"ם, וצ"ל דיש צובעין אותו בלקא והוא מן צבע. וכך כתב רבינו גופיה בפי' המשניות פרה פ"ג מ"י וזה אינו תולעת שני ופסול לפרה. הרב בעל תפ"י על המשניות בכללי בגדי קודש של כהונה ד"ה תולעת שני. ובסמ"ג איתא לכא בכ' *):
*) גם ברמב"ם דפוס וויניציאה איתא בלכא בכ"ף: