1
ולא הוגעתיך בלבונה. מה כאן שינה לשון יגיעה, דהנה מבואר מנחות דף י״א דגבי לבונה אם חסר ונשאר קורט או ב׳ כשרה, וע״ש גבי לבונה הבאה בפ״ע, עכ״פ חזינן דמנחה הקומץ מעכב מיעוטו משום דנצרך להקריב הכול וכן השיריים לאכול אבל קומץ לבונה רק משום דבלא זה לא קדשה, אבל הקטרה די בקורט דזה נקרא יגיעה דעיקר הדבר היא הקטרה לא נצרך זה כנ״ל, וגם הנה בתוספתא מנחות פי״ב דלבונה ס״ל לר״י דמשא עשרה דינרין ע״ש, ועי׳ בשבת דף פ״א וביומא דף מ״א ע״ב דמשא כזה יש בו כובד ובהמה מרגשת בזה ע״ש, ולכך נקרא יגיעה כנ״ל.