1
כל נערה שאין כו'. הנה מלשון רבינו מוכח וכן מלעיל הל' ה' דאם היא חייבי לאוין מ"מ יש לה קנס כמו גבי אונס, אך עיין בירושלמי כאן פ' ג' הל' ו' מוכח דאין לה קנס רק אם אשה הראויה לו ועיין בתוס' סנהדרין ד' ח' ע"ב ד"ה והביא בסוף הדיבור ואם רק אסורה מדרבנן אם זה מיקרי ראויה לו עיין כתובות ד' ל"ו ע"א כיון דמדאורייתא חזיא, ועיין בהך דעירובין ד' ל"ח ע"ב גבי ניער דמצי אמר אף ע"ג דלא אמר כו', והא מדרבנן אסור לומר משום הכנה וע"ש בירושלמי פ' ג' ראוי הוא לעבור על השבות כו', ושם ד' ע"ח ע"ב ותוס' שבת ד' מ"ג ע"א דמחלקי בין איסור דאורייתא לאיסור דרבנן דאיסור דרבנן מיקרי ראוי, אך לא דמי דשם אח"כ נסתלק האיסור וכמש"כ התוס' ביצה ד' ל"א ע"ב ע"ש ועיין בהך דפסחים ד' מ"ח ע"א גבי מוקצה וכ"כ בזה: