1
אני אומר כו' ולוקה כו'. עיין מש"כ רבינו לקמן בפ' ה' מהל' א"ב הי"ח ע"ש דנקט היא במלקות ומשמע שם דהבועל אין נ"מ בין אם מופקרת לכל או לא ועי' בהך דסנהדרין ד' ע"ו ע"א דמוכח שם דהלאו הוא על האב ועיין בהך דתמורה ד' כ"ט ע"ב גבי אתנן בפנויה ע"ש:
2
לפיכך אמר כו'. הנה בגמ' דילן לא משמע כן רק הטעם דכיון שהפקירה עצמה אינה בחזקת בתולה ואף אם מודה הוה כמו מודה בקנס ועיין שבועות ד' ל"ד ע"א מי לא בעי מידע כו' וב"ק ד' מ"ג ע"ב ונ"מ לענין בושת ופגם אם צריך לשלם וכ"כ בזה: