1
ואם היתה בת שלש כו'. הנה מלשון רבינו משמע דאף שידוע שודאי לא נבעלה מ"מ אין לה קנס וכמו לענין כהן אף לר"ש ומש"כ רש"י ביבמות ד' מ"ב ועיין דף ס' ודף ס"א ושם ד' צ"ז ע"ב זהו רק טעם להתורה משום דזנתה אך לדינא אין נ"מ, ועיין תוס' ע"ז ד' ל"ו ע"ב ותוס' יבמות ד' ע"ט ע"א, אך הירושלמי לא ס"ל כן גבי קנס כמבואר שם בפ' א' דאם בא על שפחה שנשתחררה והיתה משומרת יש לה קנס ועיין בתוס' כתובות ד' ל"ז ע"א גבי שבויה דס"ל ג"כ כן ע"ש. אך רבינו לא ס"ל כן וס"ל דגם גבי קנס הדין עושה אותה כבעולה כמו גבי כתובה מאתים וזהו כוונת הכ"מ ז"ל שהביא מהך דכתובה לכאן וא"ש ולא ס"ל כהירושלמי והירושלמי אזיל לשיטתיה דס"ל ביבמות פ' ו' ס' ה"ג דגם לפסול לא תליא בנשואין רק בביאה אך אנן לא ס"ל כן וזהו הך מחלוקת דיבמות ד' נ"ז ביש חופה לפסולות וכ"כ בזה: