הואיל ואינו יודע כו'. עיין מש"כ לעיל בשם רש"י דלא ס"ל כן ועי' בירושלמי נזיר פ"ה דהוה מחלוקת דב"ש וב"ה אם אינו יודע הדין אם אמרינן דנשמר מדברים הסותרין את הנזירות ע"ש בהל' ד', ועיין בירושלמי פ"ב דפסחים גבי מצה ישנה דאמר ד"ה היא מכיון שלא עשאה כו' ובתוספתא פסחים שם ועיין במש"כ רבינו בהל' מטמא מו"מ פי"ג הל' ו' דאם שימר חבית של תרומה בחזקת של חולין אם אמר ששימרה גם מדבר הפוסלה מהני השימור אף דלא ידע שהיא תרומה וע"ש בדברי רבינו במה שפי' הך דחגיגה ד' כ' גבי אין אדם משמר מה שביד חבירו דפי' דהאחרים אינם משמרים כלי שאינו שלו וזהו בעצם הך מחלוקת דכאן דף ג' ע"ב דאביי ורבא דאביי אמר התם נגע הכא לא נגע ר"ל דשוב הוה כמו מה שביד חבירו ואינו משמר ועיין בהך דע"ז דף ל"ג ע"א גבי הך דאמר שם דלמא אגב טירדא ומוכח דבלא זה מהני אף דנקט בידו ונ"מ למש"כ לעיל אם צריכין האחרים שידעו שהוא אינו יודע דאז הוה כמו שסומך עליו שכ' רבינו בהל' מטמא מו"מ הנ"ל ע"ש: