והם אינם מאמינים כו'. עיין בהך דנדה ד' ל"ג ע"ב דהוה מחלוקת דתנאים גבי סתם צדוקי ושם מוכח דמאמינים אותם גבי כה"ג ששאל לאשתו ע"ש ועיין במש"כ רבינו בהל' עבדים פ"ו ה"ו שהצדוקים בזמה"ז כו' ועיין בהך דערובין ד' ל"א ע"ב גבי ערוב ששלחו ביד מי שאינו מודה בערוב דלא מהני דאין לו נאמנות וגם י"ל דלא הוה כלל בגדר ערוב ועיין שם ד' ס"א ע"ב ובתוס' ד' ס"ט ע"א דהיה מתיירא מן הפרושים ע"ש. וי"ל דנשי צדוקים שאני דעליהם לא גזרו ועיין בירושלמי ע"ז פ"א ה"א גבי נשי דפלחין אם הוה כפלחין ר"ל אם עליהם גזרו ג"כ או לא. ועיין בהך דבכורות ד' ל"ה ע"ב אם גבי אשתו דכגופו אם גם היא חשודה להטיל מומין או לא ועיין בשבועות ד' מ"ו ע"ב גבי אשתו של שומר אם גם היא בכלל התקנה ועיין בירושלמי פ"ב דדמאי ובדברי רבינו בהל' מעשרות פ"י ה"ח ובהך דסנהדרין ד' י"ד ע"ב וכ"כ בזה, לכך האמינו שם בנדה ולא גזרו עליהם וא"ש: