שחט כו'. כן הוא בחולין דף קל"ט. ובזה יש ליישב הך דחולין דף פ"ה דדחק שם לרבנן מ"ש כיסוי מאותו ואת בנו ואמאי לא אמר כמו דאמרינן בבכורות דף ל"ד ע"א גבי תרומה דתלויה מותר לטמא משום דעכ"פ אינה ראויה לאכילה נהי דהוא מטעם ספק ואמאי לא נימא גם גבי כיסוי הדם כן דהא מ"מ אינה ראויה לאכילה אך באמת יש בזה כמה סתירות בש"ס אם ספק משוה לו כודאי אינו או לא עיין בכורות דף כ"ג בתוס' שם ובגיטין דף מ"ב ע"ב וכבר הארכתי בזה במקום אחר אך כאן כך דאף דיכול להיות שיוכל להתברר להיתירא כמו דאמרינן בגיטין שם אך מ"מ עכשיו עדיין לא נתברר וכיון דכאן אם היה מתחלה עליו צד חיוב לא פקע ממנו אף דאח"כ הקדיש ה"נ צריך כאן לכסות אך למה שכתבתי דזה רק היכא דהחיוב עליו בגדר מצוה אבל על אחר לא ה"נ הם לא שייך בהם המצוה דהא פטורים מן המצות רק אחרים ובאחרים אין נ"מ ולכך רבינו ז"ל כאן בהל' י' לא כתב טעם דלעיל פי"ב ה"ד ע"ש: