1
[השמטה בינונים כו'. עיין קדושין דף ל"ט ע"ב שאם היתה שקולה מכרעת ע"ש בתוס' מ"ש מהך דר"ה אך באמת כך דר"ל אם יש במחצה זכיות מצוה כזו שמכרעת וכן בהמחצה עבירות יש עון חילול השם שגם הוא מכריע אז הוי כמו מחצה על מחצה ע' בקדושין דף מ' וכע"ז כ' התוס' בחולין דף פ"ו ע"א בד"ה מ"ט דמספקא להו אם רוב לכאן או רוב לכאן וע"ש דף כ"ח ע"ב תרי רובי בחד מנא ליכא וכן הוא כונת הירוש' דמאי פ"א ה"א בהא דר"י ור"ל גבי קלין דאם מחצה משמרין ומחצה אין משמרין או מחצה עכו"ם ומחצה ישראל אז הוי דמאי רק דמיירי בספק אם רוב משמרין או רוב אין משמרין וספק אם רוב ישראל או רוב עכו"ם בזה פליגי ר"י ור"ל כצ"ל שם בירושלמי וע' ברכות דף ס"א ע"ב כגון אנו בינוני כו': ע"כ השמטה]