אין התשובה כו' כגון מי כו'. עי' כריתות די"ח ע"ב דעל מעילת הקדש אין יוה"כ מכפר דהוי ג"כ גדר ממון וע"ש דכ"ו ע"א גבי חייבי חטאות כו' והוי ממונו ועי' ביצה דל"ח דדבר שהאיסור בא מכח ממון לא מהני ביטול וזה ר"ל התוס' במעילה דכ"א ע"ב ד"ה פרוטה ועי' בר"ש פ"ה דשביעית משנה ג' גבי לוף ע"ש, ועי' חולין דקל"ט ע"א, אך זה תליא אם האיסור והממון תלויים זה בזה וזה ר"ל הך דב"מ דנ"ז ע"א הך דוצריך לעשות לו דמים אך נ"מ דכיון שחילל את ההקדש בפרוטה דפקע האיסור עבור הממון דהקדש יכול ליתן אף קרקע וכיוצא בזה דלענין ממונות נפקע גם ע"י קרקע עי' בתרומות פ"ו משנה ה' מחלוקת דר"מ ורבנן ע"ש ברמב"ם ור"ש, וזה ר"ל בגמ' דברכות דמ"ז ע"ב שחיללו ע"ג קרקע ולא פדאו בכסף דזה מיותר אך ר"ל דאז די אף בכסף כל דהו בפרוטה ועי' בירושלמי פי"א דכתובות בפלוגתא דר"י ור"ל שם אם חייב קרבן מעילה אם פדה שוה מנה בפרוטה דהרי הוציא מיד הקדש, ועי' פסחים דל"ב ע"א דמשמע דאם צריך לשלם עבור ממון ויש גם איסור תרומה צריך לשלם כדין תשלומי תרומה, ועי' ב"ב דפ"ח ע"ב גבי גזל גבוה ושם דע"ט ע"ב גבי דנין דין הדיוט מהקדש וב"מ דצ"ט ע"ב, אך אם נהנה מן ההקדש פחות משוה פרוטה אף דאיתרבו להישבון כמבואר בב"מ דנ"ו ועי' בירושלמי פ"ב דפסחים מ"מ השבה לא הויא רק בגדר איסור לא בגדר ממון ואמאי מבואר בכריתות הנ"ל דאין יוה"כ מכפר וצ"ל דגבי הקדש גם פחות מפרוטה הוי ממון עי' כריתות דף ט' ע"ב לאו אורח ארעא כו', ועי' מה דפליגי רש"י ותוס' בגיטין די"ב ע"ב, אך זה רק אם לכתחלה לא הקדיש רק פחות משוה פרוטה אז לא חל ההקדש מה"ת וכמו שכתב רבינו ז"ל גבי מע"ש בפ"ב ה"ט ומפרש דזה ר"ל הגמ' דב"מ דנ"ג ע"א דאורייתא ודרבנן לא מצטרפי, וע' מש"כ רבינו ז"ל בפירוש המשניות במעילה די"ג ע"ב גבי ערבה של הקדש ואך י"ל משום דאין לו להקדש אלא מקומו ושעתו כמבואר בערכין דכ"ד, ועי' בירושלמי פ"ה דתרומות ה"ב דזה רק אם עכ"פ שוה קצת באותו מקום ע"ש, אך זה רק בהקדש עצמו ולא בגידולי הקדש: