מי שמת לו כו' מפני כו'. ע' בכ"מ ובתוס', אך באמת כך דגבי אנינות יש ב' טעמים א' משום דהוא אונן וכבוד המת ובזה רק אם האנינות באתה עליו קודם חיוב המצוה וזהו הך דזבחים דף ק' ע"א במת קודם חצות דשוב אין עליו חיוב קרבן פסח אבל כשהמצוה באתה תחילה אז הפטור רק משום עוסק במצוה. וא"כ בשבת ויו"ט חייב. וא"ש דברי הירוש' גם יש לחלק בין הני מתים שמוטל עליו החיוב לטמא ובין אחותו הנשואה שרק לקוברה עי' שבת דק"ה ע"ב ברש"י ולכך אם אינו בעיר אין עליו אנינות וזהו שיטת ר"ת ז"ל ואף לשיטת רבינו דס"ל דאבילות הוי מה"ת אף באחותו הנשואה ועיין תוס' סוכה כ"ה ע"ב ע"ש וזה ר"ל הך דב"ב דף ק' ע"ב גבי אחתי' דרמי בר פפא כו' עבד לה כו' אמר כו' בקרובים ע"ש ור"ל דרמי ב"פ עבד לה מעמד ומושב והוא היה רחוק דהוה אחותו הנשואה וזה ר"ל הך דנזיר דף מ"ד ע"ב מה אחותו מיוחדת כו' ר"ל דאם נשתנית גופה אין מטמאין לה עיין יבמות דף ס' ע"א וכתובות מ"ה ע"א ע"ש: