1
כשם שאסור כו' כך אסור כו'. לכאורה בזה שרי להניח ידו על פיו לכו"ע עיין דכ"ד ע"ב דשם האיסור הוא משום דלא גרע מהירהור דאסור כמבואר שבת ק"נ ע"א משום הכי בעומד לכו"ע אסור דהוי כאלו הוא עצמו נמאס משא"כ כנגד ערות אחרים דהרהור מותר כמבואר שם זה נמי מותר ובאמת לענין לעשות מצוה אף בלא ברכה לכאורה לא גרע מהרהור ולפ"ז אסור בבהכ"ס וע' ב"מ קי"ד ע"ש ברש"י ובשבת ד' כ"ג ודק"כ ע"ב ע"ש גבי אסור לעמוד בפני השם ערום ועיין בירושלמי סוף פ"א דדמאי גבי חילול מע"ש של דמאי בבית המרחץ ע"ש: