1
קורא אדם כו'. עיין בהשגות והנה רבינו והראב"ד ז"ל פליגי אם שאר לשונות הוי רק גדר ביאור ופירוש או הוא לשון בפ"ע ואם כן יהיה נ"מ גם לענין קריאה למפרע דבלשון אחר צריך להפך סדר התיבות כפי הלשון עיין גיטין דפ"ז ע"א וזה ר"ל במגילה די"ח ע"א גבי האחשתרנים בני הרמכים אנן לא ידעינן מה קאמרינן ולמה נקט שם דווקא הני תיבות אך ר"ל כך דזה הוי לשון פרסי והנה עיין במס' כלאים פ"ח משנה ה' גבי רמ"ך דפירש שם רבינו בפי' המשנה דהם מין שהם חלושי התאוה וא"כ אינם מולידים וע"כ צ"ל דהאי האחשתרנים בני הרמכים הוי להיפך כמו בלשון פרסי כמבואר בגיטין הנ"ל ולא הוי למפרע, וע' תוס' סוטה דף ל"ג ע"א ובירושלמי פ"א דמגילה ועיין רש"י קידושין דף מ"ט ע"א ע"ש: