1
ומעשר עני כו'. עי' נדרים דף פ"ד ע"ב ויבמות דף ק' ע"א ועי' בתוספ' דמעש"ש פ"ה דאמר שם כיון שהפרשתי מן הבית אי אתה זקוק לא ר"ל דליכא עליו אז מצות נתינה רק הפרשה ונ"מ ג"כ להך דין דביעור ועי' מ"ש רבינו בסוף הל' בכורים ובפיהמ"ש פ"ה דמעש"ש מ"י דהך שאין מעכבין קאי רק אלקט שכחה ופיאה ומשום דמעשר עני היכא שהוא בבית יש לו בו טובת הנאה מעכב את הוידוי וכן לענין ביעור ומ"מ משמע בתוספ' פ"ג דמעש"ש דצריך להביאה מן הגורן לעיר אם אין שם עני וכאן לא שייך הטעם בחילול השם שכ' רבינו בהל' תרומות פי"ב הי"ז וצ"ל הטעם משום השבת אבדה כמבואר ירוש' דמאי פ"א ה"ב ע"ש וכ"כ בזה: