1
השוכח אילן כו'. עי' בהשגות ועי' בירוש' פ"ו ה"ד דדוקא שני צבורין הוה שכחה אבל זיתים לא לכאורה משמע כשיטת הראב"ד ז"ל אך באמת שם ר"ל אזיתים אחר לקיטה ואשכחת קציר דאז רק צבורים הוה גמר אבל כ"ז שלא צברן לא הוה גמר וכמבואר בתוספ' דב"מ פ"ט אבל שכחת מחובר הוה גם באילנות וכשיטת רבינו והך דאמר כן פ"ז ה"א דר"י אמר דזית אין לו שכחה רק לשיטת ר"ע שם ר"ל אזית במחובר בשכחה ועי' חולין דף קל"א וכ"כ בזה דהטעם משום דבזית יש בו שלש לקיטות כמ"ש התוס' מנחות דף פ"ו ע"א רק משום דאזלינן בתר חיובו וזה בא כאחת לכן ס"ל דזה רק בתלוש ולא במחובר: