הזיתים כל כו'. הרי הן כשדה אחת כו'. עיין ירוש' ב"ב פ"ד הי"א במה דאמר שם ר"י ב"ט שאל מכר לו כל האילן כו' זיתים כו' ר"ל כך דכיון דחזינן דגבי זיתים כל הרוח הוה כשדה אחת וא"כ אם מכר לו כל האילן של זוית ר"ל של זיתים דהוה כולם אחד ועיין רשב"ם ב"ב דף ס"ט ע"ב דשם אילנות שייך על זיתים טפי מעל דקלים וגפנים ובכלאים פ"ו ה"ו בהך דר"מ דזית חשיב טפי אילן מאכל וערלה פ"א ה"א ועיין תוספ' ב"מ פ"ט דאם קבל שדה לזיתים גם שאר הפירות הגדלים שם הוה שלו ואם קיבל שדה לתבואה אין האילנות שלו ובזה יש לפרש הך דכאן פ"ג גבי מלבנות התבואה ע"ש בירוש' מה דלא נקט אילנות ונקט זיתים דאגב זיתים בטלי טפי ועיין בדמאי פ"ו מ"ה גבי המקבל זיתים לשמן דאמר שם בירוש' דר"י עביד זיתים כקרקע ועיין ב"ק דף צ"א ע"ב גבי שאני זית דחשיבי וב"מ דף ק"א ע"ב גבי שטף נהר ושם דף ק"ט ובהל' איסורי מזבח פ"ז ה"ג אבאר זה ובירוש' פ"ב דב"מ דעץ של זית הוא קשה וגפן רך ודק עיין מעילה דף י"ג ושבת דף כ':