וכן ירק כו'. וכמה נקרא מכניסו לקיום עיין במרדכי פ"ב דע"ז גבי כלים של יין וכן פי' הראב"ד בס' ת"ד דפחות מג' ימים לא מיקרי מכניסו לקיום ועיין בתוספ' דתרומות פ"ד דלפת וכרוב משתמר רק ב' ימים ולכך י"ל דמשום זה לא הביא רבינו הך דפסחים דף נ"ו ע"ב דלפת וכרוב חייב בפיאה גם י"ל דטעם דר"י דפטר שם כרוב מפיאה הוא משום דמבואר בתוספ' פ"ג דדמאי דהעיקר של כרוב הוא האספרגוס שבו כן ס"ל לר"י ועיין נדרים דף נ"ג ע"א גבי הנודר מן הכרוב ובפיהמ"ש שם ולכך ס"ל כאן פ"ג מ"ד דהאמהות של בצלים פטורים משום דמבואר בירוש' כאן דאין מתקיימות לא במרובה ר"ל דהנה שם מפרש רב דהוא פורגדא ועיין במעשרות פ"א מ"ו דהוא העלים שלהם ע"ש בירוש' וא"כ לא הוה מכניסו לקיום דלא מתקיימות לו לזמן מרובה ועיין עירובין דף נ"ו ודף כ"ט ע"ש ולכך בנדה דף נ' הביא ראי' דבצלים חייבים מהך דמלבנות ואמאי לא הביא מרישא דהמחליק וכבר עמד על זה הר"ש שם רק דמביא ראי' דגם ר"י דס"ל דמכניסו לקיום ע"י ד"א לא מיקרי מכניסו לקיום מ"מ גבי בצלים מודה וא"ש: