כסות של פשתן אין מטילין כו'. עי' מש"כ הכסף משנה בשם מהר"י אבוהב ותמה עליו אך באמת רבינו ז"ל לא כתב רק כסות וגזירה שמא יתכסה אבל ללבוש שרי, ועי' תוס' חולין ד' ק"י ע"ב אך ממה שכתב רבינו ז"ל בפירוש המשניות במס' עדיות לא משמע כן ע"ש. והנה באמת אף לפי שיטת ר"ת ז"ל דס"ל דכסות יום חייב בלילה זה רק דאסור ללובשם בלילה בלא ציצית אבל העשה לא קיים אם לבשם בלילה בציצית ולכך ס"ל לר"ת דרק אם טלית פטורה ג"כ מותר ללובשה עם ציצית שיש בה כלאים אז מותר כסות יום בלילה בכלאים אבל עשה דוחה ל"ת אין כאן וכן נ"ל דגם גבי סומא ג"כ הדין כן דקיום עשה אין כאן רק דמרבה כסות סומא ועי' רש"י סוכה ד' י"א ותוס' שבת ד' קל"א ע"א ולהיפך כסות לילה ביום שם רק מצוה ולא איסור ובזה א"ש כל הסתירות שיש בזה ועי' תוס' קדושין ד' ל"ד ותוס' מנחות ד' מ"א ע"ש וברכות ד' י"ד ע"ב ועי' רש"י מנחות ד' מ"ג ע"א דמשמע שם דאף למ"ד ציצית מצות עשה שלא הזמן גרמא מ"מ לברך בלילה א"צ ע"ש: