1
וכל הרואה כתם כו'. עיין בגמ' ד' ג' וד' ה' בתוס' ד"ה ור"מ וד' ו' וד' ט"ו דמשמע דגבי כתם עד שעת כבוס מקולקלת אך רבינו ס"ל דהך מקולקלת למנינה לא ר"ל כשיטת רש"י ותוס' מחמת למפרע רק ר"ל מחמת דאינן יודעין אם ראיה הוא אם לאו, ועיין בדברי רבינו בהל' מטמא מו"מ דבגדה טמא למפרע והיא רק עד שעת הפקידה טמאה וזה ג"כ רק לקודש ולתרומה אבל לשאר דברים לא ע"ש בפ"ג ה"ט ועיין בתוס' כאן ד' ג' ע"א ד"ה והא דלא ס"ל כן, וכאן ד' נ"ג ע"ב בהך מחלוקת דרבי ורשב"א ע"ש ברש"י ותוס' ד"ה עצמה, ועיין בירושלמי כאן פ"ב ה"ג בהך דר"י: